I de enkleste vendinger er lokal markedsføring strategien for markedsføring af en virksomhed eller et brand og dets produkter og/eller tjenester til et nærliggende publikum. Som ejendomsmægler kan du f.eks sponsorerer et lokal sportshold eller lave en annonce i den lokale avis. Det er eksempler på lokal markedsføring.
Internet markedsføring
Dette er også kendt som online- eller indholdsmarkedsføring. Det er strategien for markedsføring af en virksomhed eller et brand og dets tjenester over internettet. Internetmarkedsføring er et ret bredt begreb i disse dage og kan omfatte indhold, e-mail, søgning, betalte medier og meget, meget mere.
Den bedste måde for en lokal ejendomsmægler at konkurrere på er at kombinere disse to marketingstrategier til det man kalder lokal internetmarkedsføring. I bund og grund er dette processen med at markedsføre en virksomhed til dets lokalsamfund ved hjælp af onlinestrategier for at få nye kunder og skabe opmærksomhed.
1. Du skal have en fuldt funktionel hjemmeside
Hvis din virksomhed ikke har sin egen hjemmeside, eller hvis din hjemmeside er forældet og klodset, kan du lige så godt give overskud til konkurrenterne. Søgemaskineoptimering (SEO) er ekstremt vigtigt. I store træk er det videnskaben bag at få websider til at rangere højere på søgemaskiner som Google, Yahoo eller Bing.
Grundlæggende vil du sikre dig, at din hjemmeside har de rigtige søgeord og deres passende synonymer. Dette er for at sikre, at dit websted dukker op på den første side, når dit virksomhedssøgeord er indtastet på google for din placering. Køb hjemmeside.
2. Du bør starte en blog til din virksomhed
Fordelene ved at blogge er gode til at øge profilen af, hvad din virksomhed laver. Du kan bruge din blog til at gøre følgende:
- Fremhæv dine kunder eller medarbejdere
- Tal om dine lokaler eller boliger
- Giv et unikt perspektiv på noget der sker i området
- Udmærk dig selv som en brancheleder
- Del forretningsnyheder og lokale begivenheder
- Giv svar/løsninger på de ti største spørgsmål/problemer, som dine kunder altid har
- Fremme andre lokale virksomheder
Sørg for at holde din blog hjemmeside opdateret, brug lokale relaterede søgeord og del dine blogindlæg på alle dine sociale medier for at få trafik til dit websted.
3. Hop med på de sociale mediers vogn
Geo-placeringsbaserede apps såsom Instagram og Facebook er essentielle, da folk bruger tags til at finde mæglere i nærheden, der effektivt kan opfylde deres behov. Du kan også målrette dine Facebook-annoncer for at målrette mod specifikke lokationer i umiddelbar nærhed af din virksomhed. Sørg for at dele interessant og relateret indhold, poste opdateringer, der er engagerende og relevante, og deltage i onlinesamtaler.
4. Google My Business får dig på kortet
Denne platform blev bygget til lokal SEO-markedsføring. Når du registrerer din virksomhed, sender de dig et bekræftelsespostkort for at sikre, at det eksisterer. Google (bare hvis du ikke vidste det) er praktisk talt synonymt med lokal søgning og online markedsføring. Når din virksomhed er verificeret, vil potentielle kunder, der er tæt på, have alle dine relevante oplysninger ét sted.
Din virksomhed dukker automatisk op ved søgninger baseret på nærheden til den person, der søger efter dine bolig/lokaler. Du kan uploade prisliste over tjenester, billeder af dit personale, tilbud og endda videoer på din Google My Business-side for at hjælpe dine klienter med at finde deres drømmebolig.
5. Invester i lokalt målrettede Google Ads
Du kan enten investere i PPC eller sociale medier annoncer. PPC (Pay Per Click eller Google Ads) er en standard mulighed for at administrere omkostningerne, distributionen og målretningen af dine annoncer, da de er begrænset til, hvem og hvor din annonce vises. Igen bruger Google søgeord som sin målretningsmetode.